Piotr i Paweł powoli wychodzi z kryzysu
Większość działań sanacyjnych została zrealizowana
Grupa Piotr i Paweł oficjalnie ogłosiła, że zrealizowała już większość postanowionych działań sanacyjnych. Teraz nadszedł czas na rozmowy z wierzycielami. Firma informuje, że poprawiła się sprzedaż oraz oferowany asortyment. Jakie są dalsze plany na rozwój sieci sklepów?
Wprowadzone zmiany miały na celu obniżenie kosztów, zamknięcie nierentownych obiektów, analizę lokalizacji i struktury wewnętrznej. W ciągu roku zamknięto 75 sklepów, które nie przynosiły zysku. Co więcej, spółce udało się wynegocjować około 177 umów z płatnością powyżej 30 dni.
Odbudowa sklepu nie sprowadziła się jedynie do obniżenia kosztów. Ważne było również zyskanie stałych klientów. Sklepy Piotr i Paweł zwiększyły liczbę dostępnych produktów o 36 procent. Obecnie spółka planuje skupić się na poprawieniu efektywności personelu sklepowego i optymalizacji logistycznej.
Już we wrześniu spółka Piotr i Paweł zawarła porozumienie z bankami. Udało się to, dzięki zaangażowaniu nowego inwestora – firmy Spar Group. Skutkiem przejęcia sklepów przez nowego inwestora jest modernizacja i stopniowo postępująca zmiana loga sklepów Piotr i Paweł na Spar. Nowym celem grupy jest otwarcie do roku 2020 ponad 150 sklepów.