Nie aktywne konto w PayPal i opłata 45 zł
- co zrobić z tym fantem?
Posiadasz konto w PayPal, ale nie korzystałeś z niego już od dłuższego czasu? W takim razie możesz się spodziewać, że w najbliższym czasie otrzymasz pismo od PayPal. Z informacją o nowej opłacie za brak aktywności na koncie.
O tej zmianie użytkownicy byli informowani już w połowie 2020 roku. Jednak do tej pory informacja ta trafiała do użytkowników wyłącznie w formie elektronicznej, na adres e-mail. Przed końcem roku 2020 PayPal zdecydował się na wysyłanie oficjalnego pisma drogą pocztową. Pisma, które informuje nas o wprowadzeniu nowej opłaty. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, ponieważ według moich przypuszczeń, może istnieć całkiem szerokie grono osób, które wcześniejszej wiadomości e-mail w ogóle nie otrzymały. Jeśli zakładaliśmy konto w PayPal kilka czy nawet kilkanaście lat temu, to prawdopodobnie przez ten okres zdążyliśmy zmienić już adres e-mail na zupełnie inny. I tak właśnie było w moim przypadku…
Dostałem pismo od PayPal – co robić?
Właśnie wiadomość o takiej treści otrzymałem od PayPal kilka dni temu. Co w takiej sytuacji powinniśmy zrobić? Pragnę Was uspokoić, ponieważ mam dla Was całkiem dobrą wiadomość. Opcje w takiej sytuacji, mamy tak na prawdę dwie. W obu przypadkach uda nam się uniknąć wspomnianej wyżej opłaty. Jeśli chcemy zachować nasze konto w PayPal, a jednocześnie uniknąć wspomnianej opłaty, wystarczy ze wykonamy jedną z poniższych rzeczy:
- zalogujemy się ponownie do konta PayPal
- zrobimy zakupy za pośrednictwem PayPal
- wyślemy pieniądze znajomym lub rodzinie
- wypłacimy pieniądze z konta PayPal
- przekażemy darowiznę na wybrany cel charytatywny
Wykonanie jednej z powyższej czynności, spowoduje że PayPal nie pobierze od nas opłaty w wysokości 45 zł za brak aktywności na koncie. Mamy na to jednak dosyć ograniczony czas. Ponieważ wg. informacji znajdujących się w piśmie, powinniśmy tego dokonać nie później niż do 16 grudnia 2020 roku.
Co w przypadku kont na których znajdują się środki a konto pozostaje nie aktywne? Konta na których są dostępne środki, nie zostaną zamknięte, ale będzie z nich pobierana roczna opłata za brak aktywności.
Zamknięcie konta PayPal
Jest jeszcze druga opcja. Która spowoduje uniknięcie opłaty w wysokości 45 zł za brak aktywności na koncie PayPal. Jest nią zamknięcie konta. Mamy taką możliwość tuż po zalogowaniu się na nasze konto PayPal, a przycisk służący do tego celu znajduje się w bardzo widocznym miejscu. Wystarczy jego kliknięcie, a konto od ręki przestanie być aktywne, bez konieczności przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji.
Nie pamiętam adresu e-mail do logowania w PayPal – co robić?
Takie sytuacje się zdarzają, tym bardziej jeśli nasze konto zakładaliśmy kilkanaście lat temu i nie korzystaliśmy z niego od dłuższego czasu. W takiej sytuacji wielce prawdopodobne jest to, że mogliśmy zapomnieć jakiego adresu e-mail użyliśmy do założenia konta. Jeśli znajdujemy się w tej grupie osób, powinniśmy kliknąć zakładkę “Masz problem z zalogowaniem się?” znajdującą się tuż po okienkiem logowania. Jeśli nie pamiętamy swojego adresu e-mail, PayPal poprosi nas o podanie maksymalnie trzech adresów e-mail, które mogły zostać przez nas użyte podczas zakładania konta PayPal. Jeśli to pomoże, system zada nam jeszcze kilka dodatkowych pytań weryfikacyjnych.
A co w przypadku jeśli nie pamiętam adresu email i nie chcę zachować tego konta? zostanie zamknięte samoczynnie i nie zostanę obciążona opłatą?
@Magda – według tego co piszę w piśmie do użytkowników Paypal, to w takim wypadku konto zostanie zamknięte. Cytuję: “W przypadku gdy na koncie nie będzie już dostępnych środków, a będzie ono nadal pozostawać nieaktywne, przewidujemy jego zamknięcie”.
Jeśli jednak posiadasz na koncie PayPal jakieś środki, to w takiej sytuacji konto nie będzie zamknięte i będzie obciążane opłatą roczną za brak aktywności.