Handel elektroniczny cieszy się coraz większą popularnością. Jakie korzyści niesie ze sobą branża e-commerce?

ważna wiadomość

Redaktor naczelny Karol Jaszewski

0 udostępnij na FB

Nie ma wątpliwości, że branża e-commerce rozwija się w błyskawicznym wręcz tempie. Klienci coraz chętniej decyduję się na zakupy on-line, a coraz więcej firm rezygnuje z salonów stacjonarnych na rzecz witryn internetowych. Co jest tak kuszące w handlu elektronicznym?

Korzyści dla właścicieli sklepów

Prawdopodobnie najważniejszym dla przedsiębiorców aspektem jest możliwość trafienia do o wiele większej grupy klientów. Internet pozwala dotrzeć nie tylko do konsumentów z rodzimego kraju, ale również zza granicy. Otwieranie się na nowe rynki i pozyskiwanie stałych klientów znacząco może zwiększyć obroty sklepów.

Znaczna redukcja kosztów to również duży plus. Prowadzenie witryny internetowej swojego biznesu niesie ze sobą wiele plusów. Przede wszystkim, można w łatwy sposób zaktualizować ofertę sklepu. Ponadto, do jej obsługi potrzeba mniejszej załogi, a zadania realizowane będą szybciej. Za pomocą maila lub wbudowanego na stronie narzędzia do kontaktu bez trudu można porozumieć się z klientem, zrozumieć jego potrzeby i sprostać oczekiwaniom. Zmniejszenie kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa przy jednoczesnym zwiększeniu ilości klientów pozwala na bardziej dynamiczny rozwój firmy.

Klienci również skorzystają z rozwoju branży e-commerce

Zakupy bez wychodzenia z domu? Zdecydowanie na plus. Nie trzeba przemierzać sklepowych alejek i uważnie przeglądać półek, męczyć się z źle umiejscowionymi cenami. Łatwiej podjąć decyzję o zakupie odpowiedniego produktu, kiedy za nami nie tworzy się kolejka. Szybko można również porównać ceny czy przeczytać komentarze i opinie na temat danego artykułu. Konsumenci nie są ograniczeni dostępnością towarów w konkretnym salonie, a ponadto bez problemu mogą wybierać przedmioty z portfolio zagranicznych przedsiębiorstw, ponieważ większość z nich udostępnia usługę wysyłki do innych krajów.

Branża e-commerce jest niezwykle konkurencyjna, co przekłada się na różne ceny tych samych produktów. Konsument korzysta na tym, że firmy prześcigają się w tworzeniu bardziej rozbudowanych ofert i proponowaniu dodatkowych usług, które mają na celu wyróżnienie ich z tłumu.

Czy branża e-commerce to tylko korzyści?

Niestety nie. Zdarza się, że nowo otwarte firmy przyjmują zamówienia i zapłatę, ale ich nie realizują i ogłaszają bankructwo. Istnieje ryzyko uszkodzenia paczki w czasie transportu, lub po prostu jakość produkty może być niezgodna z jego opisem. W takich sytuacjach nie ma reguły – czasami pokrzywdzony zostać może sprzedawca, a czasami klient.

Czytaj również

?>